„Egészséges mértékben lehetünk feministák, de előjogokért könyökölni nem lenne igazságos”
Sikeres üzletasszonyok meséltek inspiráló élettörténeteikről a Codecool oktatóközpontjában.
Sikeres üzletasszonyok meséltek inspiráló élettörténeteikről a Codecool oktatóközpontjában.
Évekig tartó felkészülés, napi nyolc óra gyakorlás, stresszkezelés és folyamatos önképzés. Mentor és mentorált kapcsolatáról meséltek a tavalyi WorldSkills szakmai verseny magyar résztvevői.
Mentorokkal jobb emberekké és képzettebb szakértőkké válhatnánk, mégis kevés ember mellett van ilyen segítő. Ha lemondanánk különlegességünk illúziójáról, könnyebben beépíthetnénk az életünkbe mások tapasztalatait.
A jó dizájn nem egyszer maga a marketing – vallják a HVG Extra Business által megkérdezett hazai belsőépítészek, dizájnerek és iparművészek, akik a munkáikkal sikert sikerre halmoznak a világban.
Egyre több nő adja fel a szülési szabadság lejárta után a hagyományos dolgozói létet, és lesz inkább szabadúszó. De megéri-e otthagyni a biztos munkahelyet az önálló vállalkozásért? Erre kerestük a választ.
Napjaink sikeres cégei jól ismerik a vevőiket, és a szolgáltatásaikat gondosan megtervezik, hogy a felhasználó pozitív élményeket kapjon, valamint lojális, visszatérő vásárló legyen. Ebben segít a service design.
A korai civilizációkban az ember a természettől készen kapott alapanyagokat használt, majd idővel arra is rájött, hogy némi módosítással a célnak jobban megfelelő matériához juthat. Ez a kísérletezés ma is tart, sőt tovább folytatódik.
Fiatal magyar innovátorok több száz induló közül a harmadik helyet szerezték meg a Microsoft nemzetközi versenyén.
Történet a közösségi oldalról, amelyről az elmúlt két évben szinte hetente derült ki valami befolyásolással kapcsolatos visszaélés. A Wired újságírói márciusi címlapsztorijuk elkészítéséhez 51 egykori és jelenlegi Facebook-alkalmazottal beszéltek.
Profitálhat-e egy cég, és ha igen, hogyan abból, ha beépíti a dizájnt üzleti stratégiájába és gondolkozásába?
Vannak, akik szerint a mai közoktatás nem készíti fel a gyerekeket a jövő kihívásaira, mert a lexikális tudás mit sem ér, ha nem tudunk csapatban dolgozni, okosan érvelni és kiaknázni a kreativitásunkat. A Budapest School és a Bridge Bizniscool alapítói ezeknek a készségeknek a fejlesztésére indítottak saját iskolát, illetve műhelyt.
A modern iroda ismérve, hogy mindenki megtalálja a helyét: azt az asztalt, széket, pamlagot vagy jógaszőnyeget, ahol a legjobban tud dolgozni. Egyre több eszközünk van emellett az időpazarlás megakadályozására is.
Miközben alig több mint két évtizede egy valamirevaló környezetvédelmi víziót felvázoló és a saját alkalmazottait egészségmegőrző programokkal segítő vállalat már felelősnek számított, manapság a CSR-piacon csak fantáziadúsabb kezdeményezésekkel lehet labdába rúgni.
Néhány száz forintból senki sem lesz remek előadó. De léteznek már ebben a díjkategóriában is olyan alkalmazások, amelyek hatékonyan segíthetnek bennünket a gyakorlásban.
Március 8-án személyes konzultációra jelentkezhetnek be a HVG Állásbörze látogatói több témában is. Bőhm Kornél kommunikációs szakértő, a HVG Extra Business szerzője például „Fókuszáljunk az erősségeinkre!” címmel tart négyszemközti megbeszéléseket a regisztráló érdeklődőkkel.
Ma a Wikipédia lehetőséget ad arra, hogy kiszolgálja azoknak az embereknek is a kíváncsiságát, akik nem szeretnek olvasni, vagy sok energiát fektetni a tudásba, csak tudni akarnak – állítja Gervai Péter, a magyarországi Wikipédia alapítója.
A fogyasztók a közösségi média korában látványosabban reagálnak a márkaarculat változásaira, mint korábban. Igaz ez azokra az esetekre is, amikor a frissítés bejön a vásárlóknak, de még inkább, ha nem.
Kreativitás Rt. című könyvében Ed Catmull, a Pixar alapítója olyan, évek során kikristályosodott elveket gyűjtött össze, amelyek célja az egészséges vállalati kultúra kialakítása és megőrzése. Gondolatait inkább érdemes kiindulópontként felfogni, mint végső tanulságként.
Vannak, akiket a nyomás egyedi, izgalmas alkotásokra ösztönöz, másokat inkább blokkol és akadályoz a munkában. A HVG Extra Business cikksorozatának harmadik, befejező részében Panyi Zsuzsi iparművész mesél a kreativitás és a maximalizmus kapcsolatáról.
Az utóbbi időben elszaporodtak a mobiltechnológia addiktív, felhasználókat behálózó voltára figyelmeztető hangok. Egy február közepén megjelent könyv szerzője szerint a telefonhoz való viszony megváltoztatása nem megy egyik napról a másikra. De már az is segít, ha elgondolkozunk rajta, megéri-e annyit nyomogatni a készüléket.